24.04.2018
Nieuw bestuur voor Stichting Fris: ‘creatieve industrie in Oost-Nederland zichtbaar maken en helpen groeien.’

Stichting Fris heeft onlangs een bestuurswissel ondergaan. Sinds de start in 2003 werd de stichting bestuurd door diverse vrijwilligers uit onder andere het bedrijfsleven en het onderwijs. Het nieuwe bestuur bestaat uit Sascha Mengerink (voorzitter), Manon Nijland (secretaris), Janneke de Graaff (penningmeester) en bestuurders Merijn Oude Vrielink, Annet van Mazijk en Paul Jansman.

Voorzitter Sascha Mengerink: ‘Door het oude bestuur is een stevige basis gelegd voor de toekomst. We kunnen hier prima op doorbouwen. Evenementen als I AM MEDIA en de jaarlijkse Frisreis krijgen absoluut een eigentijds vervolg.’

Janneke de Graaf: ‘De creatieve industrie in Oost-Nederland staat er goed voor maar kent ook problemen, zoals personeelstekort en zichtbaarheid in andere regio’s. Dat zijn zaken waar we samen met de Fris community aan gaan werken. De verbinding tussen ROC van Twente, Saxion en bedrijfsleven gaat daar zeker aan bijdragen.’

Over Stichting Fris

Stichting FRIS helpt de creatieve industrie in Oost Nederland te groeien. Dat doet Fris door de creatieve industrie te verbinden, zichtbaarder te maken en kansen te creëren gericht op ondernemerschap, talentontwikkeling en werkklimaat.

Stichting Fris richt zich op de sectoren creatieve technologie, media en design. De stichting bestaat sinds 2003 en wordt met veel passie bestuurd door vrijwilligers uit het bedrijfsleven en vertegenwoordigers van diverse onderwijsinstellingen zoals ROC van Twente en Saxion. Er zijn ca. 750 bedrijven uit de creatieve industrie bij Fris aangesloten.